tisdag 21 oktober 2008

Försovning

Igår fick jag skrivmani när jag inte kunde sova, så jag satt uppe till halv 2.
Perfekt när man ska upp vid halv 5, det är ju lixom ingen risk man försover sig om man inte äns går och lägger sig, vilket är positivt i den bemärkelsen att vi blev utskällda direkt när vi kom ner till ladugården, vi var seeeena.
Man är inte frånvarande förns man är där ute ombytt, men jaja lätt och veta när det står att man börjar halv 6 och är där 5 i halv, men det är väl sådant man ska räkna ut själv kanske. Vad vet jag.
Så nu har jag mjölkat, och det gick väl bra, typ.
Jag som hade lite koskräck redan innan blev inte direkt cool-lugn när vissa kor har ett orangt band runt bakbenet, vilket betyder "VARNING! Dåligt lynne".

Vi slutade vid 10, vilket var väldigt skönt, vi började inte förns 1 sen. trodde jag.
Ovetande duschade jag och gick och la mig o kollade på film.
Klockan 12 vaknade jag utav att människan under mig satte på dunkadunka på högsta möjliga volym så jag trodde sängen skulle trilla genom golvet.
Men jag gick upp och började föna håret och klä på mig i godan ro, då skickade Sandra sms och frågade var jag var för vi började faktiskt om tio minuter. Jippie lixom.
Men jag kom någorlunda iordningjord till lektionen till sist, bara fem minuter försenad.

Så nu har jag material om Bönder och Stockholmare, lägger upp det vid senare tillfälle. HAHAH, den som väntar på något gott...

CiaoCiao/ Sandra

Inga kommentarer: