torsdag 20 november 2008

Grundlurad.

Idag blev jag grundlurad utav min klass och min svenskalärare. Tjoho.
Det är det nog inte mågna som blivit, det är ju coolt faktiskt. NOT.
Axel berättade att han hade brutit stortån på Ronja, en vardagshändelse med andra ord.
Axel hade hällt vatten i trappen, han hade varit "spontan".
Och där hade den skånska härligheten Ronja trillat dit, det var ju bara ren tur för min del att det inte var jag.
Lite klämkäckt menat sa jag till Ronja att om hon hade någon som helst självrespekt skulle hon slå Axel på käften.
Då slog Axel till mig utav någon anledning. ?
Vi hade sedan en lång diskussion om att jag tyckte det var väldigt onödigt och taskigt gjort utav Axel, det är ju faktiskt ingen nödvändighet att hälla vatten i trappen, men enligt Axel var det livsviktigt.
Och det slutade med att hela klassen var "emot" Axel och hans handling.
Läraren sa till oss att vi fick skärpa till oss, så att inga fler tår bröts.
Alla började gapskratta, och jag förstod ingenting.
- Sandra, fattar du inte att vi driver med dig!?
Öh, nej. Inte direkt!
Dom lurade tydligen mig för att jag reagerar starkt, och att jag är så himla lättlurad.
Jaha, men tack för den.
Det är klart jag går på nånting som kunde ha hänt, jag hade ju inte direkt blivit förvånad..Uppenbarligen.
DOM HADE JU TILL OCH MED SKAFFAT FRAM KRYCKOR!
Vad ska man tro!?
Men det var väl trevligt att kunna underhålla dem iallfall, dagens goda gärning.

Så går det till när man blir lurad av 17 personer och 1 lärare. Slå det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att alla läsare förstår din ironi, annars kan jag ju framstå som jätte taskig "slog till"? Jag gav dig en klapp på kinden xD
Och du säger att jag överdriver?