måndag 2 februari 2009

Jag blir så trött

Förra veckans program i serien "Semestersvenskar" på tv4 tog bara priset.
Föräldrarna i en tvåbarnsfamilj kom till servicedisken och beklagade sig över att de bara fått ETT rum. Det stog ju faktiskt dubbelrum på biljetten. Dom kände sig lurade, för dom hade helt räknat med att dem och barnen skulle få ett varsitt rum. (småsyskonsproduktionen fick ligga nere under semestern...)
Dem hade även förslag till den stackars reseledaren bakom disken, att man kunde tänka på detta och skriva dubbelsäng på biljetten istället, för att undvika att fler blir lurade.
För övrigt var familjen från Stockholm. Behöver jag säga mer?

3 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Om jeg gjør noe dumt i utlandet sier jeg alltid "We do so in Sweden". Muahahahaaaaa!

Anonym sa...

HAHAHA!
Stockholmare är Sveriges svar på Amerikas Hillbillys!

Sandra Olsson sa...

Okej, men du vet, jag innefattar inte riktigt hela Sveriges befolkning, så jag känner inte att jag behöver ta åt mig så jättemycket faktiskt.