lördag 7 februari 2009

Melodifestival

Nu har Melodifestivals-hysterin börjat, och jag är på topp!
Jag har köpt schlagerbibel och allt.
Varje år vid denna tid på lördagar vid 20.00 så avbryts det mesta i Sverige.
Allting läggs åt sidan, och alla problem glöms, tänk vad härligt!
Man är uppbokad var enda lördagskväll i februari och början av mars tills vinnaren utses, och skickas till Eurovision finalen, och kommer typ näst sist.
Det läggs ner så mycket kraft, pengar och energi på detta spektaklet, nya metoder varje år för inte behöva stå hur jävla besvikna som helst efter den där himla finalen i någon stad, i något land som man aldrig ens har hört talas om.
Lite töntigt är det allt, men fan så roligt!

Ikväll ska jag och Sara kolla, och vi hejjar på Scotts.
Gud, jag har fått allvarliga dansbands-men sedan jag flyttade ihop med 200 bönder.

2 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Det her forklarer det meste. Om Sverige og om deg... ;oP

Sandra Olsson sa...

Och jag har lite svårt för människor ifrån Norge, ni pratar fjolligt.