torsdag 31 december 2009


2009
Året som gått har varit lärorikt på många sätt.
Jag har förstått vad jag vill göra och hur jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden.
Jag har lärt mig att jag faktiskt klarar av något som jag tror är helt omöjligt om jag ger mig fanken på att jag ska klara det.
Jag har lärt mig att stå för vem jag är och vad jag tycker, att våga ta egna beslut och inte göra som alla andra.

Jag har lärt mig att leva oberoende i ett eget boende med allt vad det innebär och samtidigt kunna sköta allt i livet som rör mig mer eller mindre själv. Jag har förstått att jag ska ägna mig åt och utveckla det jag är bra på och kan istället för att sitta och älta över det jag inte kan.

Jag har förstått att jag går i klassen som skulle kunna ställa upp i klass-VM och gå ur den tävlingen med en guldmedalj. Jag har kommit på att för att må som bäst ska jag umgås och omge mig med dem jag tycker bäst om. Att det är ett himla privilegium och ära att ha sådana vänner som jag har och att vänskap ska man förvalta väl.

Gott nytt hörrni!

4 kommentarer:

Ghost of Goldwater sa...

Wise words, young Jedi!

issa sa...

vi är oslagbara :) gott nytt år sunny! längtar tills vi ses den 11e igen :)

Sandra Olsson sa...

oslagbara är bara förnamnet!
Detsamma issa, jag längtar oxå :)

Emma sa...

gott nytt år saknar dej!
Ses när skolan börjar <3