lördag 19 december 2009

Utgrävning

Idag har jag gjort värsta utgrävningen på mitt rum hemma hos mamma och pappa.
Jesus Christ säger jag bara, och det är en underdrift. Herrgud vad mög jag har samlat på mig!
Jag hittade gamla jäkla skolböcker från när jag gick i trean, är det något att spara på!?
Nej, det är det verkligen inte.
Möjligtvis för att minnas hur dålig jag var, vilken bedrövlig upptäckt detta var alltså.
Att matte aldrig har varit min starka sida var jag väl medveten om, men detta var ju löjligt.
Och hur jag stavade sen!
Hittade en gammal målarbok också, jag kunde ju fan inte ens måla innanför linjerna. Tragiskt.
Det har ju trots allt gott ganska bra för mig efter dessa kassa forutsättningar.
Jusst det, ni vet sånadära etiketter med pris, storlek och märke som sitter i kläderna?
En låda sådana hade jag i mina gömmor. Fråga inte. Jag menar det kan ju alltid komma till nytta.
Information om hur vår tids klädsystem såg ut för nästkommande genereationer?
Typ något sånt.

Inga kommentarer: