tisdag 23 februari 2010

Skam

Ibland skäms jag för skolan jag går på. Ganska ofta faktiskt.
Nu har jag tröttnat och bokat ett möte med rektorn.
Det går väldigt många människor som är extremt främlighetsfientliga på min skola och när man får höra att mjölkprisernas nedgång beror på de såkallade "utlänningarna" så brister det för mig totalt.
Men dem har ju det inte så lätt dem här kidsen, dem räknar ju allt och alla som kommer ovan och nedanför småland för invandrare.
Det är ganska intressant när de gör sådana här uttalanden och sedan går och sätter sig och äter nere på pizzerian, som ägs av: ja, precis en turk. Detta verkar mycket rimligt.
Det är väldigt tragiskt att de sedan inte ens vågar gå in i en diskussion om deras sjuka åsikter, för att dem saknar argument och intelligens.
Ska man uttala sig behöver man något slags belägg, men detta saknar dem helt.
Som ni säkert förstår är de flesta av dem sverigedemokrater.
En sak ska jag säga, att när sverige är påväg att få in ett främlighetsfientligt parti i riksdagen då är vi illa ute. Väldligt illa ute.

Inga kommentarer: