lördag 15 maj 2010

Plugghäst

Nu såhär veckorna innan skolavslutning är det ganska mycket på skolfronten.
Då jag ska ut och resa istället för att vara i skolan den sista veckan har jag det lite stressigt.
Förra veckan gjordes de nationella proven i Engelska, jag är otroligt besviken på delar av resultaten men tycker ändå att det är skönt att ha det överstökat.
Jag har ett prov i Naturkunskap och ett prov om Renässansen att se fram emot kommande vecka, samt ett omfattande Ekologi-arbete och ett miniprojekt innan avslut.
Jag har suttit hela eftermiddagen med näsan i böckerna och tycker det är ungefär lika underhållande som regn på midsommarafton.
Atomer och molekyler är otroligt ointressant, dock lockar inte resten av det jag måste göra så mycket mer. 1300-talets Frankrike- hallå lixom?

Inga kommentarer: