söndag 10 oktober 2010

Mat

Innan Axel började äta hämt-pizza alla veckans dagar brukade vi alltid laga mat ihop. Inte för att vi åt samma mat utan för att äta ensam är bland det tråkigaste som finns.
Senast vi gjorde detta analyserade vi detta och kom fram till att det är ganska stor skillnad på vad vi äter. Jag ska nu demonstrera vad vi åt och observera alltså att det är jag som är tjej och Axel kille.

Jag åt:

Kycklingsallad man slänger ihop på 10 minuter. Hacka, rensa och blanda. Som ni ser äter jag alltså direkt ur bunken jag gjort salladen i (varför skapa onödig disk?). Det ser ju inte så aptitligt ut kan tyckas, men det är väldigt gott.
Jag hade ätit upp när Axel en halvtimme efter jag börjat äta lagat klart sin rätt och skulle sätta sig för att äta den.

Axel åt:

Jösses vad aptitligt detta såg ut tänker ni, jag kan meddela att Axel la ner mycket tid på just uppläggnings-momentet.
Detta är alltså qournköttfärssås, något liknande chili con carne, serverat på bröd tillsammans med väl skuren paprika. Det stora salladsbladet som ligger vid sidan om åt han inte upp, detta var enbart för att det skulle se snyggt ut. Lyssna nu, jag äter direkt ur bunken och Axel tillför ingredienser som inte fyller någon funktion och inte ens äts upp-enbart för att det ska se snyggt ut.
Som jag tidigare nämnde, nu för tiden äter vi var och en för sig.

Inga kommentarer: