fredag 24 oktober 2008

22 oktober

Tänkte berätta lite om i onsdags.

Jag vaknade och skrek rätt ut, min lugg stog lixom rätt upp. Alltså som tuppkam fast med bara luggen, det kändes inte riktigt som om turen var med mig.
Varför händer det en sån dag lixom!? Slumpen kanske. Emma tyckte i vart fall att det var jätteroligt och gapskrattde åt mig, hon tycker det var rätt snyggt. Ja men dåså.

Skulle bara vara i skolan 1 lektion för att sedan bege mig till Karlskrona, men denna lektionen varade i 10 minnuter sen fick vi gå.
Jag var väldigt effektiv och han både med att städa rummet OCH akvariet innan jag åkte.
Perfekt.

När jag väl kom på bussen hittade jag inte min plånbok, och fick direkt känslan av att jag glömt den på bänken i busskuren, hade ju vart just snyggt att både bli av med plånboken och biljetterna som låg i den.
Ringde Madde direkt som inte svarade, hon hade fått cykla ner o kolla om den låg kvar.
Plånboken låg längst ner i väskan. Tack Gud!
Bussresan gick bra i övrigt.

Jag åkte buss till Ronneby och mötte sedan upp Frida på tåget till Karlskrona.
Vi skulle äta på Maccedonken, där det stog en väldigt intressant kille i kassan.
Han tyckte han var stencool och skulle skämta med mig, och så dåligt som jag hör hörde jag inte vad han sa, och jag kunde ju inte direkt säga -va? så jag sa typ -mmm.
Jag såg tydligen väldigt besvärad ut, för han blev helt allvarlig och sa att, -Herregud, jag skojjade bara med dig, ta det lungt.
Jaha, okej. Men då vet jag.
Nu kommer jag gräma ihjäl mig för jag inte vet vad han sa, jag har verkligen ingen aing.

Vi gick sedan till Konserthusteatern som det skulle va i, och vi hittade dit utan problem.
Jag hade så jävla ont i magen och var så nervös att jag trodde jag skulle dö, Frida tyckte jag var typ töntigast i världen.
Jag vet inte varför jag var så himla nervös för, det blir väl antagligen så när man ska se människor som man beundar så mycket. Kanske.
Det var hur mycket folk som helst i lokalen innnan man fick komma in i salongen och det var jättetrångt.
När vi står i trappan upp vänder jag mig om och ser en bonde från skolan, men jippie.
Alltså man åker ifrån skolan för att slippa dom lite, sen följer dom efter!
Fattar inte detta, trodde bönder aldrig vistades i stan överhuvudtaget.
Men jag hade tydligen fel, inget negativt med det i sig, men det var ju inte en bonde jag helst hade velat möta där lixom.

Ståuppet var fantastiskt bra, jag tycker det var jättehäftigt att dom hade Dj med sig, det gjorde allting mer showaktigt.
Alla komiker har verkligen olika stil och dessa kompleterade varann perfekt.
Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv och haft så ont i händerna samtidigt, jag hade verkligen skitkul!
Jag beundrar dem verkligen!
På vägen hem somnade jag på tåget, vilket jag tycker jag hade min fulla rätt till efter den dagen.
Bäst på länge!
Det var underbart att umgås och spendera lite tid ensam med bara syster, det uppskattar jag verkligen, vi har alltid så kul när vi väl gör något tillsammans.

CiaoCiao/ Sandra

Bildtext: Jag måste ändå säg att jag ser rättså diskret ut nät jag är nervös, jag menar jag ser ju inte direkt döende ut som jag var.

Inga kommentarer: