lördag 4 oktober 2008

Destination Ingelstad

Nu har jag fått för mig att jag ska börja blogga, haha.
Mest egentligen för att dela med mig utav det som händer mig till andra, vänner och bekanta.

Mitt liv har drasktiskt förändrats nu sen jag började gymnasiet och flyttade in på internat.
Om det är bra eller dåligt kan ju diskuteras, jag har väl helt enkelt inte kommit in i det helt ännu.
Jag menar, jag är inte direkt van att bli väckt klockan halv sju av technomusik på högsta volym när jag har sovmorgon till 10. Men jag vet inte, det kanske hör till att man förlorar respekten för folk när man bor så tätt inpå varandra. Ingen aning faktiskt.
Men det är väl sånt man vänjer sig vid, även fast jag har svårt att tro det.

Jag är väl inte direkt van vid hela "bonde"-livet, eller med ett finare ord "lantbrukslivet".
Jag trodde lixom aldrig jag skulle köra traktor och mocka hos kor, men det är väl en erfarenhet det med. Även fast jag tycker det är konstigt att man ska behöva kunna köra traktor när man vill jobba på djursjukhus, men visst.

I torsdags kollade vi på en film om kor, eller som dom uttryckte det "nötkreatur".
Jag tänkte faktiskt fråga varför dom inte gör det så enkelt för sig att dom säger kor, men så spontan vågade jag inte vara. Det skulle väg antagligen låta finare eller mer intressant, vilket resultat.
Filmen var i 30 minuter, 30 MINUTER.
Läraren hoppades på att det var nånting vi skulle lära oss utav den och ha nytta av, det hoppas inte jag.

Men det är ganska roligt och bo i Ingelstad, det är lixom aldrig någon risk att man blir överstimulerad eller har för mycket att göra. Det kan ju vara positivt att mna inte stressar ihjäl sig.
Om man gör nånting utanför skolans område så cyklar man och hadlar godis på ICA eller så äter man pizza (om maten inte är god i skolan).
Preics som om vi inte får nog utav mat på skolan.. Det serveras 6 mål om dagen, varav frukost, förmiddagsfika, lunch, eftermiddagsfika, middag och kvällsmacka. !!!
Jag har som högst ätiti 4 mål en dag, och det var rekord.
Men det är ju ingen risk man är hungrig iallafall, och det är ju inget negativt.

Jag ska försöka uppdatera bloggen så ofta som möjligt, jag är ju inte direkt så uppbokad så det ska nog gå ganska bra.

CiaoCiao /Sandra

Inga kommentarer: