lördag 4 oktober 2008

Hemmakväll

I kväll har jag umgåtts med mina päron, vilket jag inte gör allt för ofta längre.
Vi har ätit fondue med tillhörande efterrätt, kollat på tv och pratat.
Mamma och jag tillbringade en kvart utav kvällen för att komma på vad en bilderbok som mamma alltid läste för oss när vi var små hette.
Allt vi kommer ihåg är att mamma skrattade alltid så hon grät när hon skulle läsa den, och att det var en liten pojke som typ hetter Myril eller nått sånt konstigt.
Han åt salta kex och bodde på högsta våningen i en lägenhet om jag inte missminner mig.
Herregud vilken livsviktig information!
Konstigt nog är det sånna småsaker man kommer ihåg från när man var liten, sånt som man uppskattar idag.
Nu låter jag som att jag är minst 63, men endå.

Har nyss konverserat med en god vän, Axel.
Han ska skaffa iller, helt sådär huxflux.
Vi diskuterar namn, det måste vara nått gammalt och klassiskt namn, till en flickiller.
Jag föreslog Rut, Elsa, Viola och Greta. Han föreslog Solveig, Ulla-Greta och Margareta. !!!
Han har nu bestämmt sig för att illern ska heta Margareta. MARGARETA!
Illerstackarn kommer ju bli mobbad!
-Hej, vad heter du?
-Margareta.
-Hahahah

Dom andra illrarna kommer skratta ut henne och kalla henne för gammal.
Fast tamillrar har kanske inte så många kompisar iochförsig , men endå.
Men alltså tänk, ett gäng med illrar, alla har så flashiga namn som Isabella, Carolin och Anna och sånt, så kommer Axels lilla iller som heter Margareta.
Dömd till att bli mobbad.
Känns om att jag ska släppa detta nu, men jag tycker fortfarande synd om illern (Margareta).

Nu ska jag gå och lägga mig, ska ha sovmorgon imorron.
Måste ju vila upp mig nu, immorn börjar ju en ny vecka med ocivilicerade bönder till sambos.

CiaoCiao/Sandra

Inga kommentarer: