lördag 11 oktober 2008

Ägd

Jag har absolut ingenting emot stockholmare, vill bara klargöra det innan jag berättar historien om när jag blev dissad av 2 utav dem.

Axel hade blivit trakasserad utav några som busringde, och blev en dag trött och gav mig telefonen.
Cool som jag är tog jag telefonen direkt, och kvicktänkt som jag också är tänkte jag ut direkt vad jag skulle säga för att få tyst på dem (trodde jag).
(jag)- Hur gamla är ni egentligen?
(2 stockholmsfjortisar fnittrar)-15
(jag)-Ni har inte funderat på att göra skäl för er ålder och växa upp lite och inte sitta o busringa till folk!?
(2 ennu mer fnittriga fjortisar)- Du har inte funderat på att lära dig snacka lite stockholmska så man fattar vad du säger, JÄVLA SKÅNING!
(jag) klick.

Jag blev så jävla paff att jag la på direkt.
Jag blev löljigt ägd, utav två fjortisstockholmare.
Som om det inte räckte blev jag även utskrattad av mina kära vänner, tack för stödet!
Men det är ju en efrarenhet det också..
Så tänk på det i framtiden, vill ni få tyst på mig, kalla mig skåning. Funkar.Alltid.

Jag säger det igen, jag har inget emot stockholmare. Men hade gärna sett att deras automatiska intelligensnivå inte alltid legat på minus 10 från deras ordinarie ålder.
Jag menar, bara för att de inte hör skillnad på om man kommer ifrån blekinge eller skåne.
Fast det gör ju ingen annan heller iochförsig.
Allting kretsar inte kring Stockholm. Inte riktigt allt iallafall.

CiaoCiao/ Sandra

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha^^
Nä ingen hör vad du kommer ifrån^^
men de var kuligt för oss andra iaf^^
hihi