söndag 26 oktober 2008

Farmor & Farfar

Nu är farmor och farfar här.
Gud vilket socialt intryck jag ger som sitter vid datorn när vi har gäster, men endå.
Och som sagt, dom vet verkligen inte hur roliga dom är.
Alltså jag vet inte om det är så när man blir gammal, att man typ får rolighetsstautus eller något liknande. Typ.

Pappa spelade på hästar igår, och han och kära farmor hade en intressant diskussion om detta nyss.

Farmor- Så du spelade på hästar igår, hur gick det?
Pappa- Jo, det gick bra. Jag vann.
Farmor- VANN DU? Hur mycket då?
Pappa- 80 kronor.
Farmor- Jaha.
Pappa- Ja..

Sen började hon direkt prata om någon i Bromölla som hade vunnit, han hade uppenbarligen vunnit lite mer. Typ 200. Nej, jag vet inte.

Nu dividerade dem om när dem skulle hem, dom kör ju inte bil, så pappa sjutsar alltid hem dem.
Det är alltid lika dant, farmor vill stanna och farfar vill hem.

Farmor- Det är så skönt att komma ut lite. Jag sitter ju bara framför tv:n på kvällarna. Han går ju och lägger sig vid kvart över nio varje kväll.
Farfar- Jag går och lägger mig när jag känner mig sömnig, och jag var faktiskt uppe till halv tio.

Dom kom fram till att en timme till skulle dom stanna i vart fall, eller rättare sagt farmor bestämde det.
Men dom är härliga farmor och farfar, jag vill också vara så rolig när jag blir gammal.

CiaoCiao/ Sandra

Inga kommentarer: