måndag 18 oktober 2010

Städning

Idag har jag varit trött på ganska mycket. Mest folk.
Så jag dammsög, hängde upp mina klänningar och köpte rosor. Gula rosor. Dem står på mitt sängbord i en gammal ölflaska.
Dem står där för att då är det första jag ser när jag vaknar något fint, och då blir jag glad.
Efter det öppnar jag dörren och tänker fan jag ska aldrig mer städa för nu ser det likadant ut igen som det gjorde igår innan jag städade.
Sedan borstar jag tänderna, sätter på the voice på femman, lyssnar om dem har något vettigt att säga- har dem inte det stänger jag av igen, sminkar mig snabbt, klär på mig, packar min tygpåse, och går hem till Axel.
Då slutar jag genast vara trött i huvudet för städningen för då upptäcker jag att i denna lägenhet ser det ut som man släppt en bomb.

Inga kommentarer: