söndag 25 september 2011

Staropromen, Winnerbäck och doftljus

Jag kom nyss hem ifrån en helg i det fina Malmö. Jag ska berätta lite om hur det var!



Fredag


Vi bodde på Radison som vi tycker är det bästa hotellet i Malmö. Det var nyreoverat sen sist och himla fint!




När vi packat upp gick jag och mamma ut på stan för att strosa lite. Alla de fina gamla väggmålningarna man sparat på husbyggnaderna är väldigt dekorativa. Såhär fint är det vid stora torget tillexempel!



När vi kommit tillbaka och vilat en liten stund var det kväll och vi skulle vi gå ut och äta så jag fixade till mig lite. (Obs, bara 3 av neccesärerna är mina!)



Vi gick till en italiensk resturang där det tog lång tid fast pizzorna var fantastiskt goda.


Jag åt Quatro formaggio och drack Staropromen. Bästa pizzan och bästa ölen!

Efteråt hamnade vi på Mando där det är brasor överallt och bartendern ser lite ut som Nemo i kungarna av Tylösand. Jag beställde min absoluta favoritdrink, Whiskey Sour. Den blandade Nemo bra!


Det var väldigt trevligt och mamma tog ett kort med sin kamera. Det blev ganska konstigt ljus av oförklarlig anledning men annars blev det bra!

När vi druckit ur och skrattat klar begav vi oss hemåt. Kyrkan bredvid hotellet var fint upplyst och det hängde färgade lampor i träden. Det kändes juligt tänkte jag, och så somnade vi.




Lördag
När vi vaknat gick vi till matasalen för att äta frukost. Hotellfrukost är bland det absolut bästa jag vet, det finns så mycket gott! Jag år mest crossianter med philadelfia och marmelad för sånt äter man inte hemma.



Till frukosten läste jag DN. Alltid enbart kultur-delen.
När vi ätit klart gick vi ut lite på stan.



Jag provade lite kläder, den rosa Jackie Kennedy-klänningen blev min.

Här är jag i provrummet, hej hej!



Efter rundan på staden bestämde vi oss för att gå hem till hotellet och dricka kaffe.


Vi satt där i lobbyn och kaffet var väldigt gott och helt plötsligt sa mamma: -Titta vm som är där! Det var Lars Winnerbäck med crew och jag blev alldelles starstrucked. Han skulle spela på kvällen och bodde tydligen på samma hotell som oss. Det var fint.

När kaffet var slut och vi gått upp på rummet var jag så pepp att jag drog fram det lyxigaste ur kylen, nämligen champange och chokladpraliner!


När jag mumsat klart var det dax att gå ut och äta middag.



Vi hamnade på ett Steakhouse med väldigt stora öl. Goda också!


Jag åt det godaste köttet jag ätit i hela mitt liv och dog lite. När vi skrapat talltikarna tog vi en promenad hem till hotellet och somnade nästan omedelbums.

Söndag När vi vaknat, legat och dragit oss en stund och efter det ätit frukost läste litegrann ur "Just kids" av Patti Smith. Den är bra den!

Vid 11 skulle vi åka hem! Medans mamma checkade ut passade pappa på att stångas med en tjur.


När vi hittat ut ur parkeringshuset åkte vi ut till Sibbarp och IKEA. Jag handlade galgar och doftljus och en kvällstidning för jag tyckte synd om killen som stod utanför varuhuset. Han fick dricks och blev glad.


Sedan körde jag ända hem och så var det med den helgen!

Inga kommentarer: