måndag 6 oktober 2008

Har blivit med fisk

Inatt har jag inte kunnat sova, har haft nattgäst, i form utav Axel.
Han var rädd för spökena och vågade inte sova på sitt eget rum.
Så det blir att sova skavföttes för mig två dar i rad nu, Emma ska ju sova här inatt.

Imorse diskuterade vi vilken härlig sammanhållning vi har i den här klassen, vi var ju som sagt lediga idag (måndag) vilket vi inte fick reda på förns i går kväll när vi ringde klassföreståndaren.
Detta hade de andra vetat om hela tiden och kom inte förns nu ikväll.
Så med andra ord har jag tvingats sova här en natt mer än jag behövt, vilket jag gärna slipper.
Men man kan ju inte får allt, även fast det hade vart skönt om dom kunde vart lite OMTÄNKSAMMA OCH SNÄLLA och berättat detta för oss, men nej.
Livet är hårt hörni.

Idag har jag nog slagit rekord i att åka buss flest gånger under minst tid.
Under 2 timmar har jag åkt buss 5 ggr, så att åka kollektivtrafik är jag ganska trött på just nu.
Kom underfund med att inte ens fläktarna till luftkonditionering fungerar på Kronobergtrafikens bussar.
Sen det här med att vissa utav deras bussar inte är utrustade med sånna modernheter som att det finns en skärm där det står vilken nästa hållplats är, och den där efter.
Det är väl det minsta man kan begära!
Men nej, här måste man gissa sig till var det är när man ska hoppa av.
Det är jääääätteenkelt att veta när man inte är härifrån och det är kolsvart ute.

Jag har nu inandlat fiskar, och efter mycket om och men blev det en Slöjsjärt och 2 Platy.
Dom heter Hugo, Tomas och Räkan.
Som ni säkert förstår var det bara jag som betsämmde Hugo, de två andra namnen står Axel för.
Så nu har jag fiskar i vart fall, känns lite mer hemtrevligt än vad det gjorde innan.

Vi gjorde ett sånt misstag att vi glömde köpa fiskmat i Växjö (åkte ju bara dit för att handla fiskar och tillbehör) så nu ska jag och Emma cykla ner till ICA och införskaffa det.

CiaoCiao/ Sandra

Inga kommentarer: