torsdag 16 oktober 2008

SKÅUNE!


Axel hävdar att det inte finns nånting som heter Blekinge, han säger att det är nånting jag hittar på för att jag skäms för att vara från Skåne.
Han säger att det är en massa skåningar som bildat ett eget litet landskap för att de inte vill tillhöra Skåne.
Men en sak kan jag ju säga, hellre stolt skåning än bonnig smålänning isånnafall!
Jag pratar ju skånska enligt hälften av befolkningen här och är stämplad som skåningen utav hela min bekanskapskrets, utav stockholmarna oxå tillochmed. Det här tär verkligen på mig, även fast det inte alltid är så kul att komma från lilla Karlshamn och Blekinge, men å andra sidan det är ju större än lilla Ingelstad iallafall.hehe.

Men nu har jag faktiskt bevis, se och lär för guds skull!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Sandra!
Nu har jag hittat din blogg och lagt feeds så jag får veta när du skriver något nytt. Får jag länka till din blogg från min?
Ha en bra helg!
Kram
//Moster

Sandra Olsson sa...

hej!
vad glad jag blir!
Självklart får du det!
Detsamma, hälsa dom andra!
Kramar